Sobota/Saturday, 11. 07. 2009, posneto danes ob/shot today at: 12:36:37 UTC+2



Račja telovadba na Erikovem ribniku.

Duck exercise on Erik's Pond.


Nikon D3 + AF-S Nikkor 200-400/4 @ 400mm, f/4, 1/800s, ISO 400

8 komentarji:

Anonimni pravi ...

Ojla

Zanimam se za nakup tega objektiva (200-400), je pa precej drag, pa me zanima če bi se mogoče dalo dobit kakšn full size sample, da mal počekiram fotke, preden ga kupim in potem ugotovim da to ni to?

Lp, Uroš

Andrej Korenč pravi ...

To je to, kar verjemi mi. Če ti ustreza razpon goriščnih razdalj in svetlobna jakost, potem ta objektiv lahko kar kupiš, nimaš kaj falit. To je le objektiv praktično najvišje klase, tak da ... kaj pa pričakuješ, da bi lahko bilo z njim narobe?
Kot pravim; če ti karakteristike objektiva ustrezajo, pol kupi - kar se tiče rezultatov, dobljenih iz tega objektiva so pa špica, čista desetka.
Tu se ne sprašuješ "dober/ni dober?", pač pa "rabim/ne rabim".

Anonimni pravi ...

Ma ubistvu sem v dvomih glede ostrine pri opdprti zaslonki. Res je, da po netu povsod piše "thack sharp", ma sm nasu tud neki reviewev ki niso bli tolk navdušujoči, in to me ubistvu še najbolj skrbi. Rabim pa nekaj svetlobno močnejšega, 500/4 mi pa ne odgovarja ker je fiksen. Ker npr. 70-200/2.8 je tud zelo hvaljen, ampak pri odprti zaslonki ostrina ni bla to kar sem pričakoval, sploh robovi so porazni, ne vidim pa smisla kupovat tak objektiv, če morem zaslonko potem zapirat za maximalno ostrino.

Lp, Uroš

Andrej Korenč pravi ...

No, za maksimalno ostrino moraš vsak objektiv vedno zapret za dve blendi, ne glede na kakovostni razred objektiva. Temu se ne da izognit, kot se tudi ne da narest objektiva, ki bo imel optimalno oz maksimalno ostrino že pri povsem odprti blendi.

Če si frik na ostrino, potem boš 200-400 žgal pri f/5.6, 500/4 pri f/5.6, 200/2 pri f/2.8 ali f/4 itd; tako je bilo, je in bo tudi v prihodnje.

70-200 ima drugačne probleme, slaba ostrina v skrajnih vogalih (v špicah) je specifičen "problem" prav konkretno tega objektiva, ne kar vseh Nikkorjev.

200-400 je pri f/4 oster objektiv, jasno pa je, da je pri f/5.6 še ostrejši in pri f/8 še ostrejši, med f/8 in f/11 ni praktično nobene razlike, potem od f/16 dol pa ostrina že spet pada.
So pa to razlike, ki so merljive v cifrah, to so t.i. "laboratorijske" razlike v ostrini. S prostim očesom pa na 50X75cm printu, ki ga gledaš s poldrugega metra, tega ne vidiš in tudi ne moreš.
Razliko opaziš v globinski ostrini in pa pri "splošni" ostrini na 100% povečavah na kompu - če te zanimajo take stvari, pa itak ne boš nikdar zadovoljen z nobenim objektivom ...

Sicer je pa dejstvo, da je to edina tovrstna izbira, alternative ni. Kaj boš pa kupil, če rabiš svetlobno močan zum teleobjektiv nad 200mm in ti 200-400/4 ni po godu? Nič drugega ne moreš kupit, samo še fiksni ostanejo ...

Če je zate ostrina res v prvem planu, potem si nabavi 300/2.8; resda ne moreš z njim fotkat pri 200mm, razliko do 400 lahko pa kropaš ali uporabiš 1.4X telekonverter, da dobiš 420mm f/4 (oz 420/5.6, ko zapreš za blendo), medtem ko objektiv reže že pri f/2.8 in je pri f/4 brutalno oster.

Sicer je pa tako, da ti lahko kak vzorec pošljem le, če najprej ti meni sporočiš svoj e-naslov ...

Anonimni pravi ...

Hvala za odgovore

Stvar je taka, da trenutno uporabljam sigmo 50-500 (ok, vem da je to čisto druga klasa), ampak če jo pri 500mm zaprem na f13 je ostrina taka da se lahko sam urežeš - 70-200 se tja do f4 lahko samo skrije, pri bolj zaprtih zaslonkah pa nisem probaval. In kar me ubistvu zanima če je 200-400 pri f4 vsaj približno podoben kar se ostrine tiče. Pač tale 200-400 bi mel za wildlife fotografijo, in mi je dost pomembno da se vidijo detajli (perje, dlaka...) Tko, da, če se ti res da poslat kako fotko je moj naslov sorupek@gmail.com. Zdej če je možno, bi mel fotko kake plišaste igračke ali kaj podobnega, da vidim kako izpadejo detajli, sam prosim, ne izrezov, ker to men ne pomaga kaj dosti, ker mam raje celo fotko, da jo obdelam pač po svojem postopku in tko najlažje primerjam.

Lp, Uroš

Andrej Korenč pravi ...

Pri f/13? Ah, daj ga srat; niso še naredili objektiva, ki pri f/13 ne bi rezal ... Dobri objektivi režejo med f/2.8 in f/5.6, kakšni so pri f/13 pa niti ni pomembno, ker ravno nekje okrog te blende uleti difrakcija in objektiv je lahko še tako oster, pa končna fotka brez pomoči (ostrenje v denimo PS) ne bo.

Ti pošljem par vzorcev.

LP, Andrej

Anonimni pravi ...

No, ful bi ti bil hvaležen.
Lp, Uroš

Anonimni pravi ...

tole pa razumejo samo friki