Avtor bloga fotoBLOGatec sem Logatčan Andrej Korenč, svobodni fotograf.
S fotografijo se preživljam od aprila 2004 in sem član Društva novinarjev Slovenije (DNS, št. izk.: 0538) ter Mednarodne zveze novinarjev (International Federation of Journalists, št. izk.: SL 5897).
Vsebine bloga, o kateri kot avtor odločam izključno sam, predvsem pa fotografij brez moje privolitve ne dovolim kopirati ali objavljati v drugih tiskanih in elektronskih medijih, lahko pa se blog kot celoto posreduje (t. j. povezavo) naprej po spletu.Za (vsako posamezno) fotografijo (in/ali tekst), vzeto oz. naloženo z bloga in kljub zgornjemu opozorilu objavljeno v drugih medijih, zahtevam 500,00 eur (neto) honorarja oz odškodnine! Pejte krast kam drugam; če kradeta Hilda in Ivan to ne pomeni, da lahko še vi meni! Vse tu objavljene fotografije so po individualno dogovorjenih cenah na voljo v odkup tako v elektronski (jpeg-/tiff-datoteka) kot tiskani obliki (print). Za vsebino komentarjev obiskovalcev bloga ne odgovarjam. Kontakt: eposta@fotoblogatec.com fotografija@andrejkorenc.com 00386 (0)41 345 187
Zanimam se za nakup tega objektiva (200-400), je pa precej drag, pa me zanima če bi se mogoče dalo dobit kakšn full size sample, da mal počekiram fotke, preden ga kupim in potem ugotovim da to ni to?
To je to, kar verjemi mi. Če ti ustreza razpon goriščnih razdalj in svetlobna jakost, potem ta objektiv lahko kar kupiš, nimaš kaj falit. To je le objektiv praktično najvišje klase, tak da ... kaj pa pričakuješ, da bi lahko bilo z njim narobe? Kot pravim; če ti karakteristike objektiva ustrezajo, pol kupi - kar se tiče rezultatov, dobljenih iz tega objektiva so pa špica, čista desetka. Tu se ne sprašuješ "dober/ni dober?", pač pa "rabim/ne rabim".
Ma ubistvu sem v dvomih glede ostrine pri opdprti zaslonki. Res je, da po netu povsod piše "thack sharp", ma sm nasu tud neki reviewev ki niso bli tolk navdušujoči, in to me ubistvu še najbolj skrbi. Rabim pa nekaj svetlobno močnejšega, 500/4 mi pa ne odgovarja ker je fiksen. Ker npr. 70-200/2.8 je tud zelo hvaljen, ampak pri odprti zaslonki ostrina ni bla to kar sem pričakoval, sploh robovi so porazni, ne vidim pa smisla kupovat tak objektiv, če morem zaslonko potem zapirat za maximalno ostrino.
No, za maksimalno ostrino moraš vsak objektiv vedno zapret za dve blendi, ne glede na kakovostni razred objektiva. Temu se ne da izognit, kot se tudi ne da narest objektiva, ki bo imel optimalno oz maksimalno ostrino že pri povsem odprti blendi.
Če si frik na ostrino, potem boš 200-400 žgal pri f/5.6, 500/4 pri f/5.6, 200/2 pri f/2.8 ali f/4 itd; tako je bilo, je in bo tudi v prihodnje.
70-200 ima drugačne probleme, slaba ostrina v skrajnih vogalih (v špicah) je specifičen "problem" prav konkretno tega objektiva, ne kar vseh Nikkorjev.
200-400 je pri f/4 oster objektiv, jasno pa je, da je pri f/5.6 še ostrejši in pri f/8 še ostrejši, med f/8 in f/11 ni praktično nobene razlike, potem od f/16 dol pa ostrina že spet pada. So pa to razlike, ki so merljive v cifrah, to so t.i. "laboratorijske" razlike v ostrini. S prostim očesom pa na 50X75cm printu, ki ga gledaš s poldrugega metra, tega ne vidiš in tudi ne moreš. Razliko opaziš v globinski ostrini in pa pri "splošni" ostrini na 100% povečavah na kompu - če te zanimajo take stvari, pa itak ne boš nikdar zadovoljen z nobenim objektivom ...
Sicer je pa dejstvo, da je to edina tovrstna izbira, alternative ni. Kaj boš pa kupil, če rabiš svetlobno močan zum teleobjektiv nad 200mm in ti 200-400/4 ni po godu? Nič drugega ne moreš kupit, samo še fiksni ostanejo ...
Če je zate ostrina res v prvem planu, potem si nabavi 300/2.8; resda ne moreš z njim fotkat pri 200mm, razliko do 400 lahko pa kropaš ali uporabiš 1.4X telekonverter, da dobiš 420mm f/4 (oz 420/5.6, ko zapreš za blendo), medtem ko objektiv reže že pri f/2.8 in je pri f/4 brutalno oster.
Sicer je pa tako, da ti lahko kak vzorec pošljem le, če najprej ti meni sporočiš svoj e-naslov ...
Stvar je taka, da trenutno uporabljam sigmo 50-500 (ok, vem da je to čisto druga klasa), ampak če jo pri 500mm zaprem na f13 je ostrina taka da se lahko sam urežeš - 70-200 se tja do f4 lahko samo skrije, pri bolj zaprtih zaslonkah pa nisem probaval. In kar me ubistvu zanima če je 200-400 pri f4 vsaj približno podoben kar se ostrine tiče. Pač tale 200-400 bi mel za wildlife fotografijo, in mi je dost pomembno da se vidijo detajli (perje, dlaka...) Tko, da, če se ti res da poslat kako fotko je moj naslov sorupek@gmail.com. Zdej če je možno, bi mel fotko kake plišaste igračke ali kaj podobnega, da vidim kako izpadejo detajli, sam prosim, ne izrezov, ker to men ne pomaga kaj dosti, ker mam raje celo fotko, da jo obdelam pač po svojem postopku in tko najlažje primerjam.
Pri f/13? Ah, daj ga srat; niso še naredili objektiva, ki pri f/13 ne bi rezal ... Dobri objektivi režejo med f/2.8 in f/5.6, kakšni so pri f/13 pa niti ni pomembno, ker ravno nekje okrog te blende uleti difrakcija in objektiv je lahko še tako oster, pa končna fotka brez pomoči (ostrenje v denimo PS) ne bo.
8 komentarji:
Ojla
Zanimam se za nakup tega objektiva (200-400), je pa precej drag, pa me zanima če bi se mogoče dalo dobit kakšn full size sample, da mal počekiram fotke, preden ga kupim in potem ugotovim da to ni to?
Lp, Uroš
To je to, kar verjemi mi. Če ti ustreza razpon goriščnih razdalj in svetlobna jakost, potem ta objektiv lahko kar kupiš, nimaš kaj falit. To je le objektiv praktično najvišje klase, tak da ... kaj pa pričakuješ, da bi lahko bilo z njim narobe?
Kot pravim; če ti karakteristike objektiva ustrezajo, pol kupi - kar se tiče rezultatov, dobljenih iz tega objektiva so pa špica, čista desetka.
Tu se ne sprašuješ "dober/ni dober?", pač pa "rabim/ne rabim".
Ma ubistvu sem v dvomih glede ostrine pri opdprti zaslonki. Res je, da po netu povsod piše "thack sharp", ma sm nasu tud neki reviewev ki niso bli tolk navdušujoči, in to me ubistvu še najbolj skrbi. Rabim pa nekaj svetlobno močnejšega, 500/4 mi pa ne odgovarja ker je fiksen. Ker npr. 70-200/2.8 je tud zelo hvaljen, ampak pri odprti zaslonki ostrina ni bla to kar sem pričakoval, sploh robovi so porazni, ne vidim pa smisla kupovat tak objektiv, če morem zaslonko potem zapirat za maximalno ostrino.
Lp, Uroš
No, za maksimalno ostrino moraš vsak objektiv vedno zapret za dve blendi, ne glede na kakovostni razred objektiva. Temu se ne da izognit, kot se tudi ne da narest objektiva, ki bo imel optimalno oz maksimalno ostrino že pri povsem odprti blendi.
Če si frik na ostrino, potem boš 200-400 žgal pri f/5.6, 500/4 pri f/5.6, 200/2 pri f/2.8 ali f/4 itd; tako je bilo, je in bo tudi v prihodnje.
70-200 ima drugačne probleme, slaba ostrina v skrajnih vogalih (v špicah) je specifičen "problem" prav konkretno tega objektiva, ne kar vseh Nikkorjev.
200-400 je pri f/4 oster objektiv, jasno pa je, da je pri f/5.6 še ostrejši in pri f/8 še ostrejši, med f/8 in f/11 ni praktično nobene razlike, potem od f/16 dol pa ostrina že spet pada.
So pa to razlike, ki so merljive v cifrah, to so t.i. "laboratorijske" razlike v ostrini. S prostim očesom pa na 50X75cm printu, ki ga gledaš s poldrugega metra, tega ne vidiš in tudi ne moreš.
Razliko opaziš v globinski ostrini in pa pri "splošni" ostrini na 100% povečavah na kompu - če te zanimajo take stvari, pa itak ne boš nikdar zadovoljen z nobenim objektivom ...
Sicer je pa dejstvo, da je to edina tovrstna izbira, alternative ni. Kaj boš pa kupil, če rabiš svetlobno močan zum teleobjektiv nad 200mm in ti 200-400/4 ni po godu? Nič drugega ne moreš kupit, samo še fiksni ostanejo ...
Če je zate ostrina res v prvem planu, potem si nabavi 300/2.8; resda ne moreš z njim fotkat pri 200mm, razliko do 400 lahko pa kropaš ali uporabiš 1.4X telekonverter, da dobiš 420mm f/4 (oz 420/5.6, ko zapreš za blendo), medtem ko objektiv reže že pri f/2.8 in je pri f/4 brutalno oster.
Sicer je pa tako, da ti lahko kak vzorec pošljem le, če najprej ti meni sporočiš svoj e-naslov ...
Hvala za odgovore
Stvar je taka, da trenutno uporabljam sigmo 50-500 (ok, vem da je to čisto druga klasa), ampak če jo pri 500mm zaprem na f13 je ostrina taka da se lahko sam urežeš - 70-200 se tja do f4 lahko samo skrije, pri bolj zaprtih zaslonkah pa nisem probaval. In kar me ubistvu zanima če je 200-400 pri f4 vsaj približno podoben kar se ostrine tiče. Pač tale 200-400 bi mel za wildlife fotografijo, in mi je dost pomembno da se vidijo detajli (perje, dlaka...) Tko, da, če se ti res da poslat kako fotko je moj naslov sorupek@gmail.com. Zdej če je možno, bi mel fotko kake plišaste igračke ali kaj podobnega, da vidim kako izpadejo detajli, sam prosim, ne izrezov, ker to men ne pomaga kaj dosti, ker mam raje celo fotko, da jo obdelam pač po svojem postopku in tko najlažje primerjam.
Lp, Uroš
Pri f/13? Ah, daj ga srat; niso še naredili objektiva, ki pri f/13 ne bi rezal ... Dobri objektivi režejo med f/2.8 in f/5.6, kakšni so pri f/13 pa niti ni pomembno, ker ravno nekje okrog te blende uleti difrakcija in objektiv je lahko še tako oster, pa končna fotka brez pomoči (ostrenje v denimo PS) ne bo.
Ti pošljem par vzorcev.
LP, Andrej
No, ful bi ti bil hvaležen.
Lp, Uroš
tole pa razumejo samo friki
Objavite komentar